Promowanie firmy filmami – wideo marketing

wideo marketing
W dobie YouTube`a i TikToka nie jest zaskoczeniem, że marketing wideo stał się jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumentów i interakcji z nimi. Od filmów instruktażowych i demonstracji produktów po referencje klientów i treści związane z marką — istnieje nieskończona liczba możliwości wykorzystania wideo do promocji firmy. 

Czym jest wideomarketing?

Wideo marketing to jeden z najpotężniejszych sposobów promowania Twojej firmy.  Jest to również jedno z największych wyzwań, ponieważ powinieneś tworzyć wysokiej jakości filmy, które będą przydatne dla klientów, aby osiągnąć swój cel. Czym więc jest wideo marketing? Jest to strategia wykorzystująca wideo do promocji usług, produktów lub marki. W skład tej strategii wchodzi również zarządzanie serwisami, na których te treści są publikowane.

wideo marketing

Jak wykorzystać wideomarketing do promowania firmy?

Istnieje kilka sposobów wykorzystania marketingu wideo do promowania firmy. 

W każdym z nich warto zadbać o odpowiedni dobór tematyki wideo. Postaraj się wybrać tematykę, która jest interesująca dla Twojej grupy docelowej i współgra z Twoją marką oraz produktami lub usługami Twojej firmy.

Jednym ze sposobów na promowanie firmy jest edukacja. Stwórz materiały wideo, które pozwolą widzowi zdobyć wiedzę na temat tego, na czym się znasz i w czym działasz.

Możesz także użyć marketingu wideo do pokazania ludziom, dlaczego Twoja firma jest inna od konkurencji.

Nagrywaj filmiki instruktażowe dotyczące korzystania z produktów, które sprzedajesz.

Możesz za pośrednictwem wideo wypromować swoje miejsca w sieci, w tym strony internetowe, sklepy internetowe i profile społecznościowe. 

Innym skutecznym sposobem jest tworzenie promocyjnych kodów rabatowych, które wraz z filmem wideo mogą służyć do zostania poleconym przez obserwujących. 

Po sprzedaży produktu lub zrealizowaniu usługi możesz poprosić klienta o nagranie krótkiej opinii dotyczącej twojej firmy.

wideo marketing

Czy poprzez wideomarketing firma pozyska nowych klientów?

Używanie marketingu wideo do pozyskiwania klientów oznacza tworzenie treści, które napędzają potencjalnych klientów do korzystania z tego, co Twoja firma ma do zaoferowania. Treści wideo mogą obejmować case study przypadków użycia, prezentacje produktów, filmy instruktażowe lub nawet krótkie filmy komercyjne, które pomogą pokazać, dlaczego Twoja marka jest najlepsza. Poprzez użycie Marketingu wideo do pozyskiwania klientów możesz wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów i zwiększyć widoczność Twojej marki.

Dlaczego wideomarketing jest ważny?

Wideomarketing  jest istotny dla każdej firmy, ponieważ pozwala tworzyć bardziej angażujące treści, promować markę, obsługiwać klientów oraz zwiększać sprzedaż. Jednym z najważniejszych powodów, dla których firmy stosują marketing wideo, jest możliwość dotarcia do szerokiego spektrum konsumentów z całego świata. Z marketingu wideo korzysta wiele marek w celu wzbudzenia zainteresowania swoimi produktami lub usługami, poprzez stworzenie autentycznej i angażującej historii. Rynek jest pełne treści, dlatego bardzo ważne jest, aby Twoja firma wyróżniała się w tłumie. Wykorzystanie filmów wideo w marketingu jest skutecznym sposobem na stworzenie silnego związku z konsumentami. 

wideo marketing

Jak opracować strategię wideomarketingu?

Krok pierwszy – określ grupę docelową

Pierwszym krokiem podczas tworzenia strategii marketingu wideo jest określenie odbiorców, do których chcesz kierować swoje filmy.  Na przykład, jeśli planujesz reklamować swoje usługi sprzątania, przygotuj film skierowany do zapracowanych rodzin z dwuletnim dzieckiem.  Gdy już określisz, do kogo chcesz kierować swoje filmy, zastanów się, jak do nich dotrzeć.  Niektóre pomysły obejmują publikowanie w serwisach społecznościowych czy organizowanie prezentacji w Twojej okolicy (np. na telebimach reklamowych).  Musisz także zastanowić się, co chcesz przekazać i jakie działania powinni podjąć Twoi odbiorcy po obejrzenia Twojego filmu.  Jeśli na przykład chcesz, aby Twoi klienci dzwonili do jednej konkretnej firmy, możesz umieścić informacje o tej firmie na swoim filmie oraz w opisie, aby widzowie mieli do nich łatwy dostęp.

Krok drugi – dobierz odpowiednią platformę

 Po wybraniu docelowych odbiorców i utworzeniu przekazu dla swojego filmu następnym krokiem jest znalezienie odpowiedniej platformy, na której można go udostępnić.  Popularne opcje obejmują YouTube, Facebook, LinkedIn oraz wiele innych, z których wszystkie mają miliony użytkowników gotowych i chętnych do korzystania z Twoich treści.  Należy jednak pamiętać, że nie każda platforma jest idealna do marketingu wideo.  Na przykład Facebook jest niezwykle popularny wśród użytkowników w wieku 18-34 lata i jest doskonałym wyborem do tworzenia ukierunkowanych treści dla tej grupy wiekowej.  Jednak Facebook ma surowe wytyczne dotyczące sprzedaży lub promowania produktów bezpośrednio za pośrednictwem swojej platformy.  Zamiast tego powinieneś poprawić jakość swojej strony, dzieląc się wartościowymi informacjami z ogółem ludzi, a następnie pozwalając im kierować pytania dotyczące tych informacji.  Możesz także użyć reklam na Facebooku, aby promować określone produkty lub usługi bezpośrednio wśród osób zainteresowanych tymi produktami lub zainteresowanymi zaangażowaniem się w Twoje pomysły biznesowe. 

Krok trzeci – do dzieła

Po wybraniu platformy i utworzeniu odpowiedniego komunikatu docelowego nadszedł czas, aby stworzyć wysokiej jakości film.  Prostym sposobem na to jest sfilmowanie siebie mówiącego bezpośrednio do kamery, a następnie zmontowanie materiału w krótki film reklamowy lub promocyjny.  Alternatywnie, jeśli prowadzisz prezentację lub zajęcia w swojej okolicy, możesz sfilmować siebie, jak przechodzisz z uczestnikami przez etapy zakładania nowej strony internetowej lub promowania firmy lokalnie.  W Internecie można również znaleźć krótkie klipy promocyjne, które pokazują różne sposoby, w jakie firmy promują swoje usługi online.  Wykorzystanie tych klipów jako inspiracji pomoże Ci stworzyć oryginalne reklamy prezentujące najlepsze aspekty Twojej firmy. 

Krok czwarty – promuj ile tylko się da

 Po wykonaniu wszystkich tych kroków i utworzeniu kilku wysokiej jakości filmów nadszedł czas na promocję. Udostępnij je publicznie, aby potencjalni klienci mogli je zobaczyć!  Można to zrobić za pośrednictwem mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, Instagram, gdzie wielu potencjalnych klientów regularnie spędza czas online.  Możesz także zamieszczać łącza na grupach dyskusyjnych związanych z Twoją branżą, na których członkowie społeczności omawiają istotne tematy i zadają pytania dotyczące konkretnych kwestii związanych z ich działalnością.  Zrób wszystko, co konieczne, aby potencjalni klienci mogli łatwo uzyskać dostęp do Twoich wysokiej jakości filmów!

Jeżeli potrzebujesz pomocy przy tworzeniu wideo marketingu lub nie masz na to czasu – skontaktuj się z nami. My wiemy, jak się za to zabrać i osiągniemy zadowalające efekty. Wpadaj do nas! Przy kontakcie poinformuj nas, że przeczytałeś ten artykuł, a otrzymasz 10% rabatu na nasze usługi.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *