Prezentacje nieruchomości z drona

Drony już od kilku lat zakorzeniły się w produkcjach filmów. Jednym z wielu ich zastosowań jest tworzenie prezentacji nieruchomości. Z takich możliwości korzystają agencje nieruchomości, deweloperzy oraz architekci. Co warto wiedzieć o prezentacji nieruchomości z drona?

Jak wykorzystywane są drony w prezentacjach nieruchomości?

Drony, czyli bezzałogowe statki powietrzne wykorzystywane są w prezentacjach nieruchomości na dwa sposoby. Dzięki nim tworzy się filmy oraz zdjęcia.

Filmy

Do efektownych prezentacji nieruchomości coraz częściej wykorzystuje się filmy. Mogą one pokazywać otoczenie nieruchomości oraz jej wnętrze. Dzięki filmom nieruchomą nieruchomość wprawia się w ruch i staje się żywsza. Pojawia się w niej dynamika, która coraz częściej jest pożądana wśród oglądających (szczególnie wśród młodych osób). Wpływa ona na to, że widz się nie nudzi, jest zainteresowany i obejrzy cały film od początku do końca.

Czy warto zrezygnować ze zdjęć kosztem stworzenia lepszej jakości filmu?

W tym momencie możecie się zastanawiać, czy nie lepiej zrezygnować ze zdjęć nieruchomości i stworzyć tylko film. Odpowiedź jest prosta – nie. A przynajmniej jeszcze nie teraz. Portale ogłoszeniowe, na których zamieszcza się oferty sprzedaży, bazują na zdjęciach. Film na nich stanowi tylko albo aż, atrakcyjny dodatek. Oczywiście warto wrzucać prezentacje w postaci filmów na platformy takie jak TikTok, czy Youtube. Natomiast bazą wyjściową, która zawiera najwięcej informacji, jest zawsze ogłoszenie w serwisie sprzedażowym. Kto wie, czy w przyszłości nie powstanie portal sprzedażowy bazujący na YouTube, gdzie ogłoszenia będą składać się wyłącznie z filmu oraz opisu.

Rodzaje filmów prezentujących nieruchomość z drona

Istnieją cztery podstawowe typy filmów prezentujących nieruchomości, w których wykorzystuje się ujęcia z drona. Są to filmy prezentujące wyłącznie otoczenie nieruchomości, filmy ukazujące otoczenie nieruchomości oraz wnętrze, filmy realizowane dronem fpv i dłuższe filmy z oprowadzaniem po budynku.

Filmy ukazujące otoczenie nieruchomości

Są to krótkie filmy, które nie pokazują wnętrz budynku, lecz skupiają się na jego otoczeniu. Właśnie tego typu filmy są przeważnie zamieszczane jako dodatek w ogłoszeniu. Mają na celu ukazanie widzowi całokształtu nieruchomości. Jako że na portalu ogłoszeniowym są zamieszczone zdjęcia przede wszystkim wnętrza, to jest to świetny dodatek, który uzupełnia treść. Czas trwania tych filmów zależy od tego, jakiej długości filmy mogą być zamieszczone w konkretnym serwisie ogłoszeniowym.

Filmy ukazujące otoczenie nieruchomości oraz wnętrze

Tego typu materiał filmowy to połączenie ujęć z drona pokazujące otoczenie nieruchomości i ujęć z wnętrza budynku. Jest to kompletny film, który może reklamować nieruchomość na przykład na platformie YouTube. W tego typu prezentacjach nie ma już konieczności dodawania zdjęć z wnętrza. Są to filmy dłuższe od tych w poprzedniej kategorii ze względu na to, że jest tam więcej treści do pokazania. Tak przygotowana prezentacja może być bardzo atrakcyjna dla widza.

Filmy realizowane dronem FPV

Coraz częściej w produkcjach filmów wykorzystuje się drony FPV. Rozwinięcie skrótu FPV to z ang. first person view, czyli widok z pierwszej osoby. To jeden z najbardziej ekscytujących sposobów latania dronem. Ujęcia są bardziej dynamiczne i nieoczywiste. To jaką trajektorię lotu obierze dron, zależy wyłącznie od jego operatora i barier w przestrzeni.

Dłuższe filmy z oprowadzaniem po nieruchomości

Wraz z długością filmów automatycznie zwiększa się ilość treści w nich obecna. Najdłuższą formą prezentacji nieruchomości jest oprowadzanie po niej. Z tego typu materiałów dowiemy się najwięcej i poznamy to, czego same zdjęcia oraz wyłącznie obraz w filmie, nie są w stanie przedstawić. W tych filmach występuje osoba bądź osoby, które wraz z kamerą przechodzą z punktu do punktu i omawiają konkretne pomieszczenia, ich wnętrze, charakterystyczne i warte uwagi elementy. Warto też wykorzystać ujęcia z drona oraz tzw. „przebitki”, czyli  ujęcia pomagające w płynności montażu scen, które nie biorą udziału w głównym nurcie narracji. Przykładowo, kiedy oprowadzający mówi o salonie, na tle jego wypowiedzi pojawiają się ujęcia przedstawiające kominek, stół czy dekoracje. Taki zabieg sprawia, że na filmie coś się dzieje i staje się bardziej płynny i interesujący.

Co pokazać na ujęciach z drona?

Podczas realizowania ujęć z drona wykorzystywanych do prezentacji nieruchomości warto zwrócić uwagę na ujęcia:

Z poziomu domu

Te ujęcia powinny pokazywać nieruchomość z bliska, w których obiekt zajmuje cały kadt. Pozwala to na dokładne poznanie budynku z zewnątrz oraz jego najbliższego otoczenia. W tych ujęciach dron powinien przemieszczać się w połowie wysokości budynku. Przykładowo, jeżeli budynek ma 20 metrów, to dron powinien latać na wysokości 10 metrów.

Bliskie otoczenie

W zależności od nieruchomości w realizacji wskazane jest ukazanie ogrodu, tarasu, balkonów, dekoracji, basenu czy parkingu.

Wyższa perspektywa

Z tej perspektywy widz dowiaduje się, jak wygląda działka oraz gdzie umiejscowiona jest nieruchomość. Można tutaj wykorzystać ujęcie top down. Jest to ujęcie, na którym dron znajduje się dosyć wysoko w powietrzu, a kamera skierowana jest prostopadle w dół.

Okolica

Warto wcześniej poszukać i zastanowić się jakie najważniejsze miejsca pokazać dostosowując je do potrzeb potencjalnego klienta. Może to być centrum, najbliższy przystanek autobusowy/tramwajowy, plac zabaw, szkoła, sklep, centrum sportu, czy park.

Jeśli jesteś agentem biura nieruchomości lub chcesz sam sprzedać własną nieruchomość i potrzebujesz profesjonalnego filmu albo zdjęć zobacz naszą ofertę.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *