Czym są packshoty
Packshot to najprościej mówiąc zdjęcie produktu, wykonane na białym lub innym jednorodnym tle. Takie zdjęcia są wykorzystywane przez sklepy internetowe do prezentacji swoich produktów. Używa się ich zarówno do reklam, jak i bezpośrednio do oferty sprzedażowej.
Dlaczego packshoty są tak ważne?
Packshoty mają za zadanie ukazać najważniejsze cechy produktu takie jak: kolor, fakturę, materiał, czy przeznaczenie produktu. Dzięki prostej formie pozwalają odbiorcy skupić uwagę wyłącznie na produkcie. Nie ma tam żadnych elementów dekoracyjnych, które mogłyby upiększyć zdjęcie oraz rozproszyć uwagę. Celem tego typu zdjęć jest przedstawienie produktu w sposób atrakcyjny, ale jednocześnie realny, aby po zakupie klient nie czuł się rozczarowany. Przykładowo: klient zakupuje towar, po wcześniejszym zobaczeniu ogłoszenia. Produkt jest zgodny z opisem i spełnia założone funkcje, jednak wyglądem znacząco się różni. Ma inny kolor, jest mniejszy od spodziewanego wymiaru. Takie zastrzeżenia spowodują, że klient zwróci towar, a my chcemy tego uniknąć, zadowalając klienta i jednocześnie zwiększyć budżet w portfelu.
Więc jak należy wykonać takie zdjęcia?
Proces tworzenia packshotów
Na proces tworzenia zdjęć packshotowych składa się:
przygotowanie produktu do zdjęć – (oczyszczenie produktu z kurzu, niewielkich zabrudzeń, dostosowanie odpowiedniego światła, aby produkt świetnie się eksponował),
wykonanie zdjęć – (dopasowanie odpowiednich kardów uatrakcyjniających wygląd produktu oraz przedstawiających jego właściwości, oraz zalety). O ile produkt ma takie możliwości, staramy się pokazać produkt nie tylko jako całość, ale skupiamy się również na detalach pokazujących fakturę, budowę oraz możliwości produktu.
edycja graficzna – szparowanie produktu (wycięcie produktu i osadzenie go na białym tle), korekcja kolorów, usuwanie wad na produkcie (rys, plam, których usunięcie nie było możliwe podczas przygotowań), kadrowanie oraz optymalizacja wymiarów na odpowiednie platformy sprzedażowe.
wysyłka zdjęć – ważne jest, aby nie czekać z wysyłką oraz wykonaniem zdjęć. Im wcześniej zdjęcia zostaną wykonane, tym szybciej będą mogły być zamieszczone na platformach sprzedażowych, co przyniesie szybszy i większy zysk. Warto podpisywać pliki tak, aby później w łatwy sposób móc rozpoznać produkty i dodać je do ogłoszenia.
Tutaj możesz zobaczyć przykładowe zdjęcia packshotowe.